Hafreez Adam ceburi bisnes berniaga Char Kuey Teow, ini pengakuan jujur Zara Zya

0
334

PELAKON Zara Zya berkata dia berasa ralat kerana tidak dapat meneruskan perniagaan kedai makan yang diusahakannya. Zara, 35, bagaimanapun menjelaskan penutupan Suka Makan Restaurant itu tiada kena mengena dengan 1nsiden pvtus tunang antara dia dengan aktor Hafreez Adam Oktober lalu.

“Kedai makan dah tutup, saya buka kedai tu untuk dijaga oleh kakak saya namun timbul mas4lah teknikal yang membuatkan tiada siapa lagi dapat uruskan kedai tersebut. Memang mengecewakan, tapi saya taknak teruskan kerana takvt ia bakal mengundang perkara lebih bvuruk.

“Sampai sekarang masih ramai yang datang ke kedai, maklumlah papan tanda pun tak turunkan lagi. Namun saya nak teg4skan penutvpan restoran yang sudah beroperasi lebih lima bulan itu langsung tiada kena mengena dengan isu putus tunang antara saya dan juga Hafreez Adam,” kata Zara kepada mStar.

Ditanya mengenai Hafreez Adam, Zara mengakui juju yang masakan dia memng sedap. Zaray juga mengucapkan selamat berjaya kepada Hafrezz Adam dalam perniagaan Char Kuey Teow beliau.

Pelakon Hafreez Adam sebelum ini pernah mended4hkan bahawa terdapat individu yang memperlekehkan dirinya yang menjalankan bisnes kecil-kecilan dengan membuka gerai makanan. char kuey teow. Perkara itu dikongsikan Hafreez atau nama sebenarnya, Hafreez Adam Aizat Zahalan, 30, menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram.

Dalam perkongsian itu, Hafreez memaparkan paparan perbualan menerusi direct message (DM) di Instagram yang dikirimkan kepadanya. Mesej tersebut kedengaran seolah-olah memandang rendah dengan usaha Hafreez untuk mencari pendapatan dengan membuka gerai.

“Kalau tak berlakon kerja dia gerai char kuey teow je. Sus4h lah..pergilah belajar degree, sekurang-kurangnya ada ilmu pengetahuan.

“Muda-muda mesti belajar, jangan buang masa,” tulis individu berkenaan.

Bagaimanapun, Hafreez kemudian menjelaskan bahawa dia tidak pernah m4lu untuk dilihat sebagai seorang peniaga gerai. Katanya, sekurang-kurangnya dia berusaha untuk mencari rezeki halal bagi membantu keluarga.

“Je? tetapi saya pandang dari sudut positif. Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi.

“Sekurang-kurangnya Allah bagi jalan untuk saya tolong keluarga juga. Muda-muda ni lah kena kerja keras juga. Nanti jemput datang ke gerai saya ye Datin. Saya belanja char kuey teow,” balas pelakon drama Puteri Yang Ditukar itu.

Pada masa sama, Hafreez turut menasihati anak muda agar tidak pernah berasa malv dengan sebarang pekerjaan halal yang dilakukan.

“Abe cuma nak pesan dekat anak-anak muda yang lain. Jangan putus asa dan jangan m4lu dalam mencari rezeki selagi korang tahu niat korang.

“Kerja untuk keluarga dan masa depan korang, bukan untuk dibandingkan dengan rezeki orang lain. Rezeki masing-masing,” luahnya.

Perkongsian itu kemudian menerima pelbagai respons dalam kalangan pengikutnya. Rata-rata bersetuju dengan apa yang diperkatakan Hafreez.

“Betul tu.. Jangan pernah m4lu dan putus ada nak cari rezeki untuk keluarga.

“Dia tak tahu orang berniaga ni lagu mahsyuk,” tulis sebahagian netizen.

Selain berlakon, Hafreez juga berniaga char kuey teow dengan membuka gerai di Enjoy’s Corne

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: musang viral via berita steady media